Nada dan Suara

...
3:00 PTG

Inilah padahnya apabila bangsa sudah dianggap macam agama!!!

Salam para bloggers serta pembaca yang di rahmati Allah..
Dahsyat sungguh fitnah masakini...bercakap negatif tentang ketuanan melayu pun kena bertaubat juga ke???

Baru-baru ini,pengerusi Badan Perhubungan Umno Perlis Datuk Seri Dr Shahidan Kassim menuntut Senator Datuk Zaid Ibrahim bertaubat kerana menyifatkan model ketuanan Melayu telah gagal dan mengakibatkan pembaziran sumber, tenaga dan masa.
"Zaid perlu bertaubat, jika tidak, Zaid perlu keluar dari rumpun bangsa Melayu," Bernama memetik kata dua Shahidan.
Shahidan berkata, jika bekas menteri di Jabatan Perdana Menteri itu terus mempertikai konsep ketuanan Melayu, beliau tidak seharusnya menjadi Melayu lagi kerana sebagai bangsa Melayu Zaid seharusnya membela Melayu bukan memburukkannya.
"Beliau sepatutnya memiliki semangat Melayu dan tidak seharusnya mempertikai ketuanan Melayu secara terbuka," kata Ahli Majlis Tertinggi Umno itu.
Shahidan mahu Zaid memohon maaf kerana selama ini beliau dikenali dengan nama Melayu.
Baru-baru ini Zaid menyifatkan konsep ketuanan Melayu adalah satu kegagalan yang membawa keburukan kepada kaum itu malah konsep itu juga menyebabkan berlaku pembaziran sumber, tenaga dan masa yang penting dalam menangani isu sebenar negara.
Beliau berkata, ia juga telah dipesongkan daripada isu sebenar yang dihadapi negara.
Zaid turut mengkritik dasar yang berasaskan kaum walaupun beliau ahli Umno. sumber harakah Pendapat saya pula tentang artikel ini,bangsa melayu sebenarnya sudah berada di tahap sangat kritikal serta perlu revolusi untuk penambah baikkan. Begitu teruknya pemikiran Dato Seri Shahidan Kasim sehingga mengeluarkan kenyataan sebegini rupa? Menuntut seorang hamba Allah untuk keluar dari rumpun bangsa melayu dan bertaubat? Pemikiran apa ini? DSSK seakan menganggap Islam itu hanya milik orang melayu sahaja? Mana ada taarif taubat dalam bangsa melayu?? Yang ada hanya taubat didalam Islam sahaja.
Umum kena memahami akan sejarah. Sudah berkali-kali Rasul s.a.w ingatkan dalam hadis dan sabdanya serta Firman Allah s.w.t. Bangsa tidak akan kemana tanpa ada agama dalam sesuatu bangsa itu. Kerana agamalah (Islam),arab jadi kuat,melayu jadi hebat. Mulianya Islam disisi umat Muhammad s.a.w, maka bertudung wajib dan tutup auratlah perempuan-perempuan melayu di malaysia ini. Kerana hikmah Islamlah..kita semua lelaki dan perempuan bersunat (khatan). Adakah kita bersunat kerana kita melayu?? Kenapa bila seseorang yang non melayu bila mahu memeluk Islam,ianya dikatakan mahu masuk melayu (memeluk melayu?).
Eh..sudah-sudahlah dengan pemahaman begini. Teruk kita kena nanti pada Hari Anugerah nanti..

2 komen anda?:

Tanpa Nama berkata...

Aslkm,

Maksudnya Zaid tu 'murtad Melayu' le ya? Auh... fening... fening...

Betul la... apabila bangsa dianggap macam agama.

Hamba Miskin berkata...

wsalam..

Betul..bekas menteri tu suh zaid ibrahim murtad melayu..huhuhu..apo punyo statement la..

Pengikut yang tidak taasub