Nada dan Suara

...
3:27 PTG

Politik Malaysia,Hudud adalah penyelesaiannya ~ MalaysiaKini

Salam para blogers dan para pembaca.

Saya tahu,banyak ahli politik sekarang agak pening dan mudah meluat melihat situasi politik yang ntah sampai bila akan selesai. Saya juga selalu melihat laman-laman blog yang secara terkejutnya ada yang menyatakan ingin melihat bersatunya dua parti terbesar iaitu umno dan pas. Dan ada juga secara ekstrim telah meletakkan lambang umno ke dalam lambang bulan pas. Tapi itu semua hanya mimpi di siang hari. Baru 2 hari gamaknya meletakkan lambang baru itu,esoknya dah mula bergaduh!! Penyatuan apa ini?

Cara yang paling mudah ialah tegakkan hukum HUDUD jika umno mahukan kuasa memerintah yang lebh stabil. Boleh ke? Berani kah UMNO menegakkan hukum Allah ini yang dah berlapok di telan perlembagaan Lord Reid?? Hanya HUDUD jalan penyelesaiannya. Inilah yang dipinta oleh PAS semenjak dahulu lagi. Soalnya,mahukah UMNO ikhlas menegakkannya?

HUDUD ataupu HAD bermaksud hukuman yang sudah termaktub dalam al-quran dan menjadi hukuman mandatori terhadap pesalah jenayah syari'e. Nak bagi lojik akal untuk berfikir,Allah sudah tetapkan semua yang berada dalam kekuasaanNya supaya tidak melampaui batas atau melampaui had yang telah di tetapkan.

Contohnya seekor ikan kembung yang berada di dalam laut. Allah s.w.t sudah menetapkan yang HAD si ikan kembong ini tidak boleh berada di kawasan air tawar. Jika si ikan ini degil juga,maka dia secara automatik menjadi 'arwah' atas kedegilannya. Juga ikan sembilang yang berada di air tawar,tak boleh akan dia nak mengada-ngada berada di laut masin. Cuba buat ujikaji ini. Tangkap seekor ikan sembilang. Masukkan di dalam baldi dengan kuantiti air yang sedikit. Masukkan garam kasar. Apa akan jadi? (kanak-kanak dilarang menjalani ujikaji ini tanpa pengawasan ibu bapa). Kecuali ikan belacak (spesies ikan yang berada di muara air tawar dan air masin,mempunyai kaki kecil dan terkenal kepantasannya berlari serta berenang,mempunyai mata tersembul). Ikan belacak pun tidak mampu berada di darat untuk tempoh masa yang lama kerana Allah sudah tetapkan HADnya. Boleh fikir ke ni?

Juga kepada orang yang selalu memainkan sentimen derhaka pada raja. Sampai ada yang kata,kalau tak mahu pada Raja,pindahlah ke singapura. Bagi saya mudah saja dan dengar baik baik kata-kata saya ini..tidak mengira anda Raja,Pemerintah,Presiden UMNO atau PAS maupun DAP dan PKR,JKKK atau JPP ,JKR,penjaga tandas awam dan rakyat semua..

"JIKA ANDA TIDAK MAHU BERHUKUM KEPADA HUKUM ALLAH,MAKA CARILAH BUMI YANG LAIN"

3 komen anda?:

halim qittun berkata...

assalamualaikum, ringkas dan padat..cuma saya tertanya2 adakah peranan kita hanya berharap pada autoriti orang lain? atau peranan kita sekadar bersuara di laman sesawang dan blog?..
sememangnya hukum TUhan tidak perlu dipertikai lagi..tetapi perlaksanaan tidak akan berlaku jika tidak ada penerimaan, penerimaan tidak akn berlaku bile tidak ada kefahaman..sama ada di orang kerajaan, pembangkang, mahasiswa, sampaila tukang sapu..ble da faham bru la segala perundangan islam..dan kt stulah peranan kita, memahamkan org yng muqallid, golongan marahain..dngn cara berhikmah..haza faqad..

perunding berkata...

dah semua orang faham baru buat..
sebelum orang faham kita buat apa?

jawapan.
buat bodoh.kah kah kah

Hamba Miskin berkata...

Terima kasih pada yang bertanya dan pada yang menjawab. Tak payahlah saya jawab lagi. huhu.

Pengikut yang tidak taasub