Nada dan Suara

...
11:57 PG

Alhamdulillah!! Anak gadis Islam ini semakin tersingkir!! - Malaysiakini

Alhamdulillah...

 Gadis gadis melayu di dalam program malaysian dream girl ini hanya tinggal seorang sahaja yang masih belum tersingkir..

  Berdoalah agar Natasha ini tersingkir..

 Berdoalah agar tangan tangan muslim tidak gatal meng 'sms' untuk kemenangan gadis ini menobatkan diri sebagai dream girl malaysia...

  Kepada adik-adik ku di dalam islam yang memasuki program ini..  Ingatlah bahawasanya Allah s.w.t menyayangi diri kamu dan memberi kamu masa untuk berubah... Kami blogger muslim sentiasa mendoakan kebaikkan untuk diri kamu dan keluarga kamu.


  TERUSKAN BERDOA!!

5 komen anda?:

ismazyanti berkata...

Dia mungkin x tersingkir tp mungkin x menang. Mungkin hnya mendapat gelaran spt Miss Favourite etc. Tu memang dh semcm satu quota di Msia, klo pertandingan mcmi mesti ada Bumiputera. Langsai...

ismazyanti berkata...

u ni memang ada join dakwah cam org2 tabligh tu ker? teruskan n tahniah krn u tekad memilih jln ini. kwn lelaki aku ada sorg mcm ni,join tabligh surau2. aku x blame dia,tp kwn2 ramai yg x suka, siap menjadi bahan umpatan hanya krn dia x beraya bsama ibunya krn ada progrm dakwah. sehingga usaha dia mengajak org2 muda jemaah di surau pn kwn2 aku pandang serong. kesian dia.. but then ms diorg citer2 mcm tu, aku pn kata,biarlah dia dgn caranya. klo bkn org mcm dia wujud di dunia ni,sapa yg nk mengajak kita ke arah kebaikan? aku? insya-Allah,aku pn ada cara tersendiri mengajak kwn2 ke arah kebaikan,cuma aku masih perlu byk bimbingan&ilmu :)

Hamba Miskin berkata...

Terima kasih isma..

Bagi aku..tabligh ini ok. Takde salah apa pun aku tengok. Cuma seeloknya qarqun (panggilan kepada ahli tabligh ) kena imbangkan sedikit antara dunia dan akhirat.

Dunia ini jambatan ke akhirat. Silap percaturan di dunia,kat akhirat nanti melopong. Aku bukan tabligh,tapi aku sokong mereka memenuhkan masjid di kampung kampung dan bandar. Nak harap jemaah masjid sendiri tak leh harap. Jemaah tabligh inilah yang aku nampak ikhlas memenuhkan masjid walaupun ada satu ketika dulu pernah aku dengar dari JKKK kampung naik angin dengan tabligh pakai air masjid free je tak mahu bayar.

Bagi aku yang dengar begitu,aku naik angin la. Bukannya apa,qarqun ni memenuhkan masjid dan meng imarahkannya,datang dari jauh semata-mata nak berdakwah ajak orang pi masjid pun dia orang nak berkira soal air dan letrik. lagi satu,kebanyakkan qarqun ini ada yang educated serta mempunyai wang. Dan jika si JKKK ini tanya terus dan minta pembayaran,nescaya mereka akan bayar punya. tak kedekut siot.

tapi tak semua JKKK begitu la. tapi boleh katakan JKKK ni kaki moncong bila nampak tabligh beramai ramai memenuhkan masjid. Ntah apa yang dia orang dengki tak tahula.

For sure..

Aku bukan qarqun @ tabligh. Tapi aku sokong mereka memenuhkan masjid dan mengimarahkannya dengan solat wajib dan nawafil serta bacaan al-quran dan hadis. Nak harap orang kampung? fuh...hampeh la..tapi bukan semua orang kampung la....

Aku ahli PAS

ismazyanti berkata...

hehehe...klo surau tempat aku mmg ada satu group tabligh yg dialu2kn dtg cni.lg plk ada sorg qarqun tu ex student bpk aku,kja lawyer ker arkitek..lbh kurg gitu.kak aku ckp,klo kt kl tabligh lg hbt,mmg ramai ahli korporat join.x mustahil coz ramai dr diorg ni dlu ms study kt oversea especially di barat join tabligh di sn.kt sn komuniti islam skit tp kuat,open minded n saling tlg menolong.tgk ajelah siaran assalam kt tv3 tu,mmg best2 kt sn.org putih pn ramai convert esp at britain sjk kes 9/11.cth usaha glgn tabligh barat ni ko bley tgk yusof islam,sampai wat private school khas utk muslim.non-muslim di sn plk ramai yg tlg muslim dan ada yg tlg membekalkan mknn halal utk mereka serta pekerjaan.kt cni? hampeh! if pas won msian heart,tak mustahil negara kita bley mnjadi mereka n non-muslim lbh respect kt kita sbb aku nmpk pas pn dh lbh fleksibel&ramai wakilnya lulusan oversea,x spt yg diwar2kn!klo aku jd ko,aku akan join group tabligh elit,mohon wang zakat wat lwtn sambil bljr di oversea barat&timur tgh atau di indonesia (ramai wali&ulama di sn tp kna pandai cr) n terapkn ajaran di sni,jgn mcm tabligh dolu2 yg buat ramai org pndg serong!

abdullah luqman osman berkata...

moga allah mengekalkan hidayah dan merahmati kita selalu.

Pengikut yang tidak taasub