Nada dan Suara

...
11:41 PG

Memang kau dasar Jahil dan haram jadah!! - Malaysiakini

Apa ?? Gambar di bawah ni dah basi ke? Tahun lepas punya isu ke? Hampir setiap bulan kes seperti ini berlaku. Syabas!! Majoriti melayu masih di hadapan dalam bab ni. Sah!! Memang pelaku kejahilan ini takde agama!! Siap tinggal nota lagi tuu!!! Dasar laknat!! Nak tahu apa ada dalam bungkusan ni?? Lebih memeranjatkan dari c4 tu!! Perhatian!! Pakar Bom tidak dipanggil ke lokasi kejadian....



Amacam...ada kenal janin ni? Janin ni tak sempat jadi bayi..kerana kejahilan pelaku zina ini. Tengok puas-puasssss... Puas kah hati anda bila melakukan zina?? Ala..puas sekejap je..seksaNya lagi lamaaaaa


Lepas bagi nota..buat lagi. Apa barang bagi nota? Bagila sms ke,mms ke biar senang pihak berwajib kesan kamu!! Oh ..aku lupa... muda mudi sekarang dah expert bab teknologi. Hari ni chating..esok jumpa..hari valentine bagi hadiah dara..cukup 9 bulan 10 hari.. campak je!!


Apa la nak jadi dengan Dasar pendidikan Negara?? Aku rasa kementerian kena ubah balik dasar pendidikan,asingkan pelajar lelaki dengan perempuan. Eh!! mana boleh..tak bebas u.. Eh!! Kolot la sekolah ni!!.. dan berbagai alasan lagi..semuanya di buat atas dasar mengejar kemajuan!! Ya!! Mengejar kemajuan Jahiliyyah!!!

DZULHAQQ - Puas kah hati anda bila melakukan zina?? Ala..puas sekejap je..seksaNya lagi lamaaaaa - merujuk kepada sebilangan manusia islam di malaysia yang menyokong kebebasan pergaulan.

24 komen anda?:

imtiazsofea berkata...

bagunyee jd bayi tu
msk syurga free
maknye dan ayahnye, tunggu jela depan ALLAH nanti.

smg cepat bertaubat sblm terlambat!

zina oh zina!

Moga ALLAH pelihara diri-diri kami...
ameen..

aduka berkata...

ini isu tahun lepas.. hm.. tp byk pengajaran daripada kes ni.. truskan berdakwah.. =)

sayaTIADAblog berkata...

naudzhubillahimizhalik..!!

Ya Allah.. jauhkanlah aku drpd kelakuan zalim itu!!ALLAHUMMAAMEEN!


sungguh lebih mereka ini..mkn dkt qiamat itu..mkn bnyk penzinaan mereka...ASTAGHFIRULLAH!!

akhir..teruskan berdakwah..

Ihya berkata...

Terima kasih atas segala komen..

Memang agaknya isu ini serta gambar berusia tahun lepas..tapi sekurang kurang sebulan sekali perkara ni berlaku..seolah olah menjadi trend.

Apapun saya yakin ..bangsa melayu kita khususnya yang beragama islam masih mengamalkan tradisi jahiliyyah ini. Majoriti masih mendahului!!

Nak marah,marahlah..

Rubiah Ismail berkata...

ana pun geram...masa ana clinical posting di klinik (dirahsiakan namanya), banyak sangat kes unmarried mother. n most of them (99%) are malay muslim!!!!

abid abdi berkata...

astaghfirullah..
moga di buakakan pintui hidayahNya.
kita sebagai daie, tanggungjawab semakin berat. kita tak leh salahkan masyrakat seratus peratus. kadangkala diorang tak dak didikan dan punya masalah keluarga. mereka nak cari kepuasan hidup hingga mereka tersilap memilih jalan hidup. sesama kita tingkatkan usaha. moga allah sentiasa meredhai dan merahmati kita.

imtiyaz berkata...

Salam..
Hmmm..bagi ana...x kisah lah nih isu thn lepas atau x...tapi rasanya bnda nih makin menjadi2...melampau2...masing2 dah x sedar diri....
penah satu hari tuh..ana bersembang ngan sorng girl nih,umo 15..dia luahkn masalah dia yg dah terlanjur ngan buayafriend dia n dia takut mengandung..takut mak ayah marah dia...bila ana suruh bertaubat...dia kata dia still sygkn buayafriend dia...pas sebulan...dia bgtau ana pula yg dia dh seronok dgn buayafriend dia...adui...takkan nk tunggu smpai mengandung br stop kot...
sedih sgt2 ngn remaja skrng nih...

Ihya berkata...

Remaja oh remaja...

Syukran atas segala komen..

za berkata...

kerja gila ni... kalau tk nak baby tu bg sy je biar sy besarkn dia dgn kasih syg. kenape mesti nk bunuh dia? subhanallah...

BaBbliNg BaR0nNESs berkata...

Assalammualaikum..

hurm..
patut tubuhkan ngo org islam bebanyak 2 handle hal ehwal kebajikan masy..
Org christian banyak buat.
y not us?
pusat pmikiran skrg more to politics.
too much, maybe..

Fatimah Azahra berkata...

salam ,
geramnya !
haiwan pun sayangkan anaknya,
manusia pulak, main buang2 anak tu.
moga Allah jatuhkan bala yg setimpal dgn apa yg buatnya!
ish.. geram sgt ni..
sabar jaa la..
huhu

Ihya berkata...

Terima kasih kerana komen..

Pusat pemikira atau ngo tu memang ada. Sama ada berjalan atau tidak berjalan saja.

Pusat pemikiran untuk politik maybe dah banyak. Cuma tambahkan lagi pusat seperti pemulihan akhlak dan sebagainya..

Tapi..semua ini takkan berjalan dan mendapat kejayaan jika "pusat" tak mahu membantu.

Kesian NGO...

lailafillah berkata...

salam ziarah..ingin mencelah..erm..cube kite same2 fikir..mengapa segala ini terjadi..???segalanya kerana kejahilan.. sosial..kurang didikan agama..tp..kadg2 org beragama pon boleh terlajak dgn dose nih..jd siape yg perlu disalahkan??? semuanya terletak pada diri sndiri.. hm..maksiat berleluasa..bergaulan bebas tanpa batas..mengapa tiada tindakan lgsg dr pihak pentadbiran?? sampai bile ingin melihat rakyat semakin hancur?? jd..ie berbalik semule kepada soal pentadbiran.. kalau kite punye sistem undg2 dan pemerintahan islam sbnrnye..maka, perkara spt ini mgkin tdk akan berlaku..waAllahua'lam.. same2 kite muhasabah diri..

Azan Subuh berkata...

wala taqrabuzzina...

di dunia lagi sudah hilang kebahagiaan, apatah lagi di akhirat...nauzubillahi min zalik.

♥♥me ~ cik sara berkata...

ish3..kesiannye..janin tu mangsa keadaan..~

mak ayahnye tu moga2 la cpt2 bertaubat..kejahilan bukan alasan utk tinggalkn camtu sajje..ish3

Tanpa Nama berkata...

mak bapak die masa gi mekah nanti menangis berderai2 air mata.buat2 insap pulak..berlakon mcm rosnah mat aris punya stail.kalo korg jumpa peel org mcmtu toksah la terpedaya.

time tu nnt dorg buat la muka sedih, sayu, jumpa ust haron din mtk penawar hati la.kopiah melekat atas kepala la..fuck off la..tak caye langsung penipu mcmtu..

alang berkata...

Apabila hati telah mati, otak tidak berfungsi, Akal dicampak ke tepi, Syaitan menjadi tuhan. Maka rendahlah darjat seseorang tu hatta jika dibandingkan dengan babi sekalipun.

tom berkata...

Astaghfirullohal'adzim...............

amu mejie berkata...

sampai skang ade istilah...lebih baik kawen janda..sbb da kompom janda..dr ank dara yg belom tentu daranya... nauzubillahi min zalik..

berajakan nafsu bersultankan setan gini lah gayanya..alhamdulillah menda ni xberlaku depan mata aku..kalo x..mungkin aku dah disabitkan kes bunuh org yg wat tu..

alf syukran bro ats perkngsian bermkna lg menyayat hati ni...

Nur Azila Yahaya berkata...

astaghfirullahalazim
tk sanggup nk tengok bayi y malang tu..kesian sungguh...

sepohonkayu berkata...

a'uzubillahiminasyaitonirrojiim...

binjidan berkata...

ini semua pejabat ugama punya hal la yop kalu korang nak tau...sila bertandang ke blog gua..gua ada hantam diorang cukup2..ini pejabat agama kerajaan punya pukimak kalu lu nak tau

Ihya berkata...

Trima kasih..atas segala komen yang membina dan menyumpah seranah..

Saya tahu anda semua marah..hati siapa yang tak membara melihat hal sebegini...

Apapun trima kasih daun keladi..

Muhammad berkata...

Assalamu Ala Man Ittaba' al-Huda:

Setiap sesuatu ada hikmahnya.

Silalah layari laman blog saya.

http://surah-al-kahfi.blogspot.com/

http://rahsia-rahsiabesardalamal-quran.blogspot.com/

Pengikut yang tidak taasub