Nada dan Suara

...
11:45 PTG

Valentine Day,hari menodai kekasih - MalaysiaKini

Assalamu alaikum Wr. Wb 

Bismillah…itulah rasanya kata yang tepat untuk memulai langkah  dalam menulis ini. Kerana tidak ada yang pantas dijadikan pegangan dalam menjalankan sesuatu selain Allah Azza Wa Jalla. Bahkan junjungan kita nabi Muhammad SAW pernah bersabda tidak akan diterima suatu amal atau pekerjaan jika tidak dimulai dengan Bismillah. Jadi sangat wajar jika saya memegang Bismillah sebagai kalimat awal untuk menuju kearah yang lebih baik. 



Apa khabar sahabat blogger ?  Semoga detik yang diberi-Nya dapat kita maknai hingga kita menjadi hamba-Nya yang taqwa, hanya pada-Nya kita mohon keimanan yang menyentuh hati dan keyakinan yang tulus sehingga tiada yang menimpa kecuali apa yang telah ditetapkan-Nya. 



Valentine day’s… 



Sahabat, Adacerita menarik untuk remaja,orang muda apabila memasuki bulan Februari. Ya, apalagi kalau bukan Valentine’s Day 14 Februari. Konon, hari ini disebut sebagai “Hari Kasih Sayang”,hari dimana kita mengungkapkan rasa cinta kepada seseorang atau pasangan kita. Biasanya dilakukan dengan saling berkirim kad, bunga, coklat, dan hadiah lainnya. Hari itu seolah menjadi hari istimewa bagi pasangannya yang sedang berkasih-sayang. Padahal kita ketahui untuk menyatakan rasa sayang kita tidak perlu ada hari tertentu, bukankah Allah SWT setiap hari, minit bahkan saat memberikan nikmatnya kepada kita semua kerana cinta dan kasih sayang DIA kepada semua makhlukNYA. 



Adalah bohong bila valentine’s day juga ditujukan untuk menyatakan cinta pada orang tua, kakak, adik, sahabat dan kerabat lainnya, karena buktinya sejarah Valentine day dimulai oleh seorang pendeta yang gagal bercinta dengan gadis buta pujaan hatinya. 

Bererti kita hanya ikut-ikutanan saja, memang selama ini kita cuma jadi bangsa pengikut bangsa lain. Bangsa yang hanya pandai meniru dan menjadi bahan eksploitasi kapitalisme budaya, penjajahan budaya barat yang kita tidak tahu arah dan tujuannya. Karena kurang selidiknya kita menjadi korban tren budaya mereka, untuk itu sebagai pemuda pemudi Islam kita harus dapat berbuat dan bertindak untuk merubah semua itu, memang pada dasarnya memulai suatu pasti akan ada banyak tentangannya, namun jika tentangan itu tidak dicuba maka kita tidak akan dapat menikmati manisnya sebuah perjuangan, bukankah dalam meraih sesuatu yang terasa nikmat setelahnya adalah proses menuju hasil tersebut? Kerana ketika keberhasilan yang dicapai menjadi pembicaraan adalah liku liku atau berbagai hal dan peristiwa yang terjadi dalam menuju keberhasilan itu. 




Sesungguhnya semua yang kita rasa adalah kurnian Allah Ta’ala. Apakah semua yang kita nikmati itu sudah kita syukuri? Bagaimana cara bersyukur atas semua itu? Sesungguhnya bersyukur itu tidak cukup hanya mengucap Alhamdulillah, dengan itu kita harus memahami tentang bagaimana segala sesuatu yang mendorong kita sedar akan nikmat-nikmat Allah yang sudah kita rasakan. Semoga kita semua adalah hamba yang senantiasa selalu bersyukur atas nikmat dan karunia yang diberi-Nya.


p/s sekejap lagi detik 12 malam menandakan 14 februari akan menjelma.Mari kita bersama munajat kepada Robbul Jalil agar malam ini Dia menyelamatkan akidah,maruah dan mahkota anak-anak bangsa melayu islam kita dari terjebak ke hotel murah 1,2,3,4,5 bintang dan beribu bintang,gara-gara hari kekasih ini. Anda tak percaya? Hari ini 14 februari,lagi 9 bulan 10 hari akan lahir anak tanpa ber bin danber binti si bapa yang sah. Bayi itu hanya menangis di tangga masjid kelaparan susu,digigit nyamuk tiruk atau dijemput malaikat maut.

5 komen anda?:

Tanpa Nama berkata...

Awak tak suka awak jangan sambut. Orang lain nak sambut, dia punya pasal.

- Valentino

Ihya berkata...

Saya memang tak suka...
dan saya nak terangkan pada orang muslim saja,tak payahlah sambut..

sekadar teguran,tak lebih dari itu..

adios.

GOMO berkata...

SALAM SAUDARA...
SAYA PUJI ARTIKEL INI.
BAGUS DALAM MENYEDARKAN UMAT ISLAM KHUSUSNYA ANAK MUDA SEKARANG INI.

TERUSKAN PERJUANGAN INI.

Ihya berkata...

Terima kasih atas sokongan saudara gomo..

amar husaini ismail berkata...

apa la nk di sambut valentine day tu..

Pengikut yang tidak taasub