Nada dan Suara

...
11:58 PTG

Antara gambar Elizabeth Wong dan video Chua Soi Lek ~ref MalaysiaKini

 Salam Sejahtera para bloggers dan pembaca...

   Antara 2 orang tokoh ini,nampaknya mempunyai persamaan. Persamaan dari segi musuh yang sama iaitu hasad dengki. Cuma bezanya,Chua Soi Lek mempunyai nafsu untuk beristeri lagi tetapi tidak mahu mengambil jalan mudah untuk beristeri lagi kerana mungkin dalam agama buddha melarang penganutnya bernikah lebih dari satu (maaf,saya kurang arif ttg agama buddha). 

 Maka Chua Soi Lek yang dahulunya Menteri Kesihatan Malaysia,yang motto jabatannya menegah pemuda pemudi dari melakukan zina,jauhi alkohol dan menyeru rakyat malaysia supaya mengamalkan seks selamat dengan menggunakan amalan kondom,akhirnya rebah disisi amoi sebangsa di sebuah hotel. Bertambah malangnya Soi Lek,aksi panasnya di rakam oleh pihak tidak bertanggungjawab.  Maka di edarkan salinan rakaman itu dalam bentuk DVD di seluruh tempat kelahirannya dan di kawasan jagaannya. Maka bila tersebar berita itu, Soi Lek langsung mengadakan sidang tergempar di media untuk menghuraikan kekusutan itu. Tahniah Soi Lek!!

   Kisah Elizabeth Wong pula lain versinya. Dakwa Eli,gambar itu di ambil ketika dia sedang tidur dalam keadaan intim dan separuh bogel. Eli bukanlah seorang yang terkenal atau berjawatan Menteri,tetapi kes ini telah menjatuhkan maruah peribadinya,sama seperti Soi Lek tadi.  Lalu Eli membuat laporan polis. Tahniah Eli !!

  Beza di antara bezanya amat mudah. Soi Lek terang terang melakukan zina. Eli sedang tidur tetapi di aniaya dengan jurukamera yang entah dari mana katanya mengambil gambarnya dalam keadaan begitu.  Soi Lek atas kapasiti Menteri Kesihatan menyeru orang melakukan kebaikan tetapi "kebaikannya" di rakam oleh kamera tersembunyi . Eli pula hanya sebagai exco  dan tertidur. Tidurnya pula di ambil kesempatan oleh kamera gatal. Maknanya, yang seorang itu redho dan seorang lagi tidak redho.

 

  Laporan polis sudah di buat Eli untuk menjaga namanya. Soi Lek tidak buat begitu,tapi letak terus jawatan. Bezanya antara 2 makhluk Allah ini, seorang lelaki dan seorang perempuan!! Dan sebelum terlupa,kau orang jangan harap aku nak letak gambar tak senonoh dalam blog ini.

p/s Mari kita lihat,blogger mana yang berani nak meletakkan gambar Elizabeth wong. Dan adakah blogger tersebut berani di tahan reman? Sama-sama kita nantikan!!

3 komen anda?:

PAPA GOMO berkata...

SALAM...BLOGG KAWAN ADA GAMBAR ELI TU...

EMMM DAN UNTUK PENGETAHUAN..ELI MEMANG SALAH...
ELI SEDAR AKAN GAMBAR YANG DI AMBIL.
GAMBAR BOGEL ITU JUGA DI AMBIL OLEH KEKASIHNYA YANG DI PERCAYAI SEORANG LELAKI BANGSA MELAYU.
AHLI AMK!!!

ANTARA PERBEZAAN CHUA SOI LEK DAN ELI IALAH SATU.
CHUA DENGAN VIDEO PANAS NYA..
MANAKALA ELI DENGAN GAMBAR BOGEL NYA..

KEDUA-DUANYA TIDAK BERMORAL.DAN TIDAK LAYAK MENJADI PEMIMPIN RAKYAT!!!

HARAP TERIMA KENYATAAN....
BUKAN LAH KERJA JAHAT DARI BN SEMATA-MATA. NAMUN IANYA DATANG DARI AHLAK SESEORANG ITU SENDIRI.

Hamba Miskin berkata...

Wsalam saudara gomo.

Saya setuju mereka ( soi lek dan Eli) letak jawatan. Mereka merosakkan moral. Cuma ada sifat moral pada meraka iaitu,kalau salah letak jawatan. Cuba kita fikir,kaum cina ni kalau betul mereka buat salah,terus letak jawatan. Satu sifat yang terpuji.. Cara mereka ini seharusnya kita kuam melayu ambil iktibar. Kalau bersalah,letaklah jawatan. Tapi perlu di ingat.

gomo said..
EMMM DAN UNTUK PENGETAHUAN..ELI MEMANG SALAH...
ELI SEDAR AKAN GAMBAR YANG DI AMBIL.
GAMBAR BOGEL ITU JUGA DI AMBIL OLEH KEKASIHNYA YANG DI PERCAYAI SEORANG LELAKI BANGSA MELAYU.
AHLI AMK!!!

ihya said..
Yang ini saya tak tahu dan saya tak berani komen sebab saya tak tahu. Kalau saya tahu bermakna saya ada disitu..hehe.

gomo said...
HARAP TERIMA KENYATAAN....
BUKAN LAH KERJA JAHAT DARI BN SEMATA-MATA. NAMUN IANYA DATANG DARI AHLAK SESEORANG ITU SENDIRI.

ihya said..
Saya optimis. Tiada ruang untuk orang melakukan jenayah apa sekalipun dari tidak dikenakan tindakan undang-undang.Cuma saya berfikir,biarlah ianya di adili sebaik-baik mungkin. Biasalah..walaupun sudah di adili,masih ada tidak puas hati. Itulah undang-undang sekular buatan manusia. Masih tak lengkap. Bagi saya yang lengkap hanya undang-undang Allah Taala.

Terima kasih bro gomo atas komen.

Hamba Miskin berkata...

Lagi satu bro,..buanglah gambar tu. Aib orang itu tak usahlah di tunjukkan dan di sebarkan. Walaupun dia bukan islam..

Pengikut yang tidak taasub