Nada dan Suara

...
1:19 PTG

Jangan lupa rumput di bumi



Lama mendongak ke langit,jangan lupa macro shot di bumi..

11:47 PG

Angry Bird..




salam sejahtera..lama sungguh tak update blog ni. Sibuk dek shooting binatang,orang kawin..hehe..

10:57 PTG

BERSIH 2.0 !! AMBIL PERHATIAN SEMUA!!

Saya menyeru kepada sesiapa yang hadir pada perhimpunan bersih itu nanti agar membelanjakan sekurang-kurangnya rm100 pada peniaga-peniaga kecil di sekitar laluan BERSIH nanti. Kita buktikan yang kita mahu berhimpun secara aman dan di sambil itu berbelanja di sepanjang laluan dan bantulah para peniaga di sekitar laluan itu nanti. KITA AKAN BUKTIKAN BAHAWA PERHIMPUNAN BERSIH ADALAH PERHIMPUNAN YANG MEMBAWA KE UNTUNGAN BESAR PADA PENIAGA DAN NEGARA SERTA POLITI TANAH AIR!!..insya Allah..BERSIH akan kekal di lindungi Allah swt!! Amin..dan sebarkan pada semua yang ingin turut serta pada perhimpunan itu nanti!! DAULAT TUANKU!! HIDUP RAKYAT!!

1:00 PG

Aksi PANAS di KFC yang cukup menjijikkan!!

Selepas ini di Kentucky Fried Chicken ada selain perasa Hot and Spicy atau Original receipe..akan muncul resipi baru iaitu perisa TAPAK KASUT!!..Apalah yang kau dengkikan sangat mamat oi..




http://www.youtube.com/watch?v=0EvkgwDbSpc&feature=player_embedded#at=19

1:08 PTG

langit di desa tengahari jumaat yang mulia.,.

1:12 PTG

Gambar pemandangan di depan rumah menggunakan dslr samsung nx10

9:49 PG

Antara sebab video tak boleh di jadikan bukti sesuatu kes!!

video



Lihat bagaimana otak manusia mampu mengubahsuai video..

11:56 PG

HENTIKANLAH GANGGUAN SEKSUAL TERHADAP LELAKI!!




Mungkin tajuk kali ini agak pelik.Namun bagi saya tajuk kali ini agak relevan malah dituntut oleh Islam.Mungkin antara kita hanya pernah mendengar ganguan seksual berlaku terhadap kaum wanita.Namun bagi saya gangguan seksual terhadap kaum wanita itu berpunca dari gangguan seksual terhadap lelaki.Kalau dilihat pada pepatah Melayu juga ada menyebutkan

"JIKA TIADA ANGIN MASAKAN POKOK BERGOYANG"

dan

"TEPUK SEBELAH TANGAN TIDAK AKAN BERBUNYI"

Saya berpandangan dari suatu sudut.Jika gangguan seksual berlaku terhadap wanita yang dilakukan oleh lelaki maka pasti ada ransangan yang menyebabkan ia berlaku.Saya bukanlah menyalahkan semua wanita tetapi penulis menyalahkan wanita dan lelaki yang bertindak sedemikian.Namun konsep hanya menyalahkan tidak akan menyelesaikan masalah tersebut,untuk menyelesaikan masalah tersebut kita perlu merujuk kembali Al-Quran dan Al-Hadith semula.Bagi saya undang-undang ciptaan manusia yang bercanggah dengan Islam adalah undang-undang yang sia-sia.

Gangguan seksual adalah penyakit hati yang perlu dirawat.Bukan saja pihak yang berpeyakit itu perlu dirawat tetapi punca penyakit itu perlu "diberi ubat"

Setiap penyakit ada ubatnya namun di dalam konsep Islam bahawa mencengah itu lebih baik dari merawat.

Mungkin ada diantara kita pernah terlibat dalam gangguan seksual sama lelaki atau pun wanita.Saya bukanlah hendak menghukum tetapi saya hendak kita bermuhasabah bersama.Kita selaku umat Islam pasti diuji sama ada ujian tersebut ringan atau ujian yang berat tetapi yang pasti kita akan diuji untuk meneguhkan iman kita dan membezakan kita sama ada kita umat Islam atau bukan.ia bersandarkan Firman Allah

الم (١)أَحَسِبَ النَّاسُ أَنْ يُتْرَكُوا أَنْ يَقُولُوا آمَنَّا وَهُمْ لا يُفْتَنُونَ (٢)وَلَقَدْ فَتَنَّا الَّذِينَ مِنْ قَبْلِهِمْ فَلَيَعْلَمَنَّ اللَّهُ الَّذِينَ صَدَقُوا وَلَيَعْلَمَنَّ الْكَاذِبِينَ (٣)

1. Alif, Laam, Miim.

2. Patutkah manusia menyangka Bahawa mereka akan dibiarkan Dengan hanya berkata: "Kami beriman", sedang mereka tidak diuji (dengan sesuatu cubaan)?

3. Dan Demi sesungguhnya! Kami telah menguji orang-orang Yang terdahulu daripada mereka, maka (dengan ujian Yang demikian), nyata apa Yang diketahui Allah tentang orang-orang Yang sebenar-benarnya beriman, dan nyata pula apa Yang diketahuiNya tentang orang-orang Yang berdusta.

(Surah Al-Ankabut : Ayat 1 - 3)

Terdapat juga hadith yang perlu kita fahami untuk kita renungi untuk kita tidak lakukan kesalahan tersebut lagi

عن أبي هريرة رضي الله عنه أن النبي صلى الله عليه وسلم قال :( لا يزني الزاني حين يزني وهو مؤمن ولا يسرق السارق حين يسرق وهو مؤمن ولا يشرب الخمر حين يشربها وهو مؤمن ) رواه البخاري ومسلم

Dari Abu Hurairah RA, Rasulullah SAW bersabda: “Tidak akan berzina seorang yang berzina ketika dia berzina padahal dia seorang mukmin, dan tidak akan mencuri ketika dia mencuri padahal dia seorang mukmin, dan tidak akan meminum arak ketika dia meminumnya padahal dia seorang mukmin.”

(Riwayat al-Bukhari no. 2475, 5578, 6772, 6810, dan Muslim no. 57)

Malah Allah juga pernah berfirman melarang kita mengikut hawa nafsu kita

أَفَرَأَيْتَ مَنِ اتَّخَذَ إِلَهَهُ هَوَاهُ وَأَضَلَّهُ اللَّهُ عَلَى عِلْمٍ وَخَتَمَ عَلَى سَمْعِهِ وَقَلْبِهِ وَجَعَلَ عَلَى بَصَرِهِ غِشَاوَةً فَمَنْ يَهْدِيهِ مِنْ بَعْدِ اللَّهِ أَفَلا تَذَكَّرُونَ (٢٣)

Dengan Yang demikian, Bagaimana fikiranmu (Wahai Muhammad) terhadap orang Yang menjadikan hawa nafsunya: Tuhan Yang dipatuhinya, dan ia pula disesatkan oleh Allah kerana diketahuiNya (bahawa ia tetap kufur ingkar), dan dimeteraikan pula atas pendengarannya dan hatinya, serta diadakan lapisan penutup atas penglihatannya? maka siapakah lagi Yang dapat memberi hidayah petunjuk kepadanya sesudah Allah (menjadikan Dia berkeadaan demikian)? oleh itu, mengapa kamu (Wahai orang-orang Yang ingkar) tidak ingat dan insaf?

(Surah Al-Jastiyah : Ayat 23)

Merawat Penyakit Gangguan Seksual

Lelaki

Untuk merawat penyakit tersebut mungkin antara kita lebih banyak menyalahkan lelaki seolah-olah kesilapan itu lebih kepada pihak lelaki.Bagi saya kesalahan itu bukanlah hanya terletak pada bahu lelaki tetapi ianya juga terletak pada tanggungjawab wanita itu sendiri juga.

Namun saya tidak menafikan lelaki juga perlu bertanggung jawab dalam menyelesaikan masalah gangguan seksual.Untuk mengurangkan gangguan seksual yang dilakukan oleh lelaki,pihak lelaki perlulah menjaga syahwatnya atau pun nafsunya bersandar Firman Allah ;

قُلْ لِلْمُؤْمِنِينَ يَغُضُّوا مِنْ أَبْصَارِهِمْ وَيَحْفَظُوا فُرُوجَهُمْ ذَلِكَ أَزْكَى لَهُمْ إِنَّ اللَّهَ خَبِيرٌ بِمَا يَصْنَعُونَ (٣٠)

30. Katakanlah (Wahai Muhammad) kepada orang-orang lelaki Yang beriman supaya mereka menyekat pandangan mereka (daripada memandang Yang haram), dan memelihara kehormatan mereka. Yang demikian itu lebih suci bagi mereka; Sesungguhnya Allah amat mendalam pengetahuannya tentang apa Yang mereka kerjakan.

(Surah An Nur : Ayat 30)

Wanita

Namun pada pendapat saya adalah tidak wajar jika lelaki menjaga pandangan tetapi sebilangan wanita terus menerus "permandangan".Oleh itu pihak wanita juga harus bertanggungjawab untuk tidak membuat "permandangan" supaya golongan wanita tidak merangsang seksual lelaki atau dengan katakan lain "Hentikan Gangguan Seksual Terhadap Lelaki".

Sedikit formula bersandarkan Al-Quran untuk menghentikan gangguan seksual di lakukan oleh sebilangan wanita.Ia bersandarkan Firman Allah :

وَقُلْ لِلْمُؤْمِنَاتِ يَغْضُضْنَ مِنْ أَبْصَارِهِنَّ وَيَحْفَظْنَ فُرُوجَهُنَّ وَلا يُبْدِينَ زِينَتَهُنَّ إِلا مَا ظَهَرَ مِنْهَا وَلْيَضْرِبْنَ بِخُمُرِهِنَّ عَلَى جُيُوبِهِنَّ وَلا يُبْدِينَ زِينَتَهُنَّ إِلا لِبُعُولَتِهِنَّ أَوْ آبَائِهِنَّ أَوْ آبَاءِ بُعُولَتِهِنَّ أَوْ أَبْنَائِهِنَّ أَوْ أَبْنَاءِ بُعُولَتِهِنَّ أَوْ إِخْوَانِهِنَّ أَوْ بَنِي إِخْوَانِهِنَّ أَوْ بَنِي أَخَوَاتِهِنَّ أَوْ نِسَائِهِنَّ أَوْ مَا مَلَكَتْ أَيْمَانُهُنَّ أَوِ التَّابِعِينَ غَيْرِ أُولِي الإرْبَةِ مِنَ الرِّجَالِ أَوِ الطِّفْلِ الَّذِينَ لَمْ يَظْهَرُوا عَلَى عَوْرَاتِ النِّسَاءِ وَلا يَضْرِبْنَ بِأَرْجُلِهِنَّ لِيُعْلَمَ مَا يُخْفِينَ مِنْ زِينَتِهِنَّ وَتُوبُوا إِلَى اللَّهِ جَمِيعًا أَيُّهَا الْمُؤْمِنُونَ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ (٣١) .

31.Dan Katakanlah kepada perempuan-perempuan Yang beriman supaya menyekat pandangan mereka (daripada memandang Yang haram), dan memelihara kehormatan mereka; dan janganlah mereka memperlihatkan perhiasan tubuh mereka kecuali Yang zahir daripadanya; dan hendaklah mereka menutup belahan leher bajunya Dengan tudung kepala mereka; dan janganlah mereka memperlihatkan perhiasan tubuh mereka melainkan kepada suami mereka, atau bapa mereka atau bapa mertua mereka atau anak-anak mereka, atau anak-anak tiri mereka, atau saudara-saudara mereka, atau anak bagi saudara-saudara mereka Yang lelaki, atau anak bagi saudara-saudara mereka Yang perempuan, atau perempuan-perempuan Islam, atau hamba-hamba mereka, atau orang gaji dari orang-orang lelaki Yang telah tua dan tidak berkeinginan kepada perempuan, atau kanak-kanak Yang belum mengerti lagi tentang aurat perempuan; dan janganlah mereka menghentakkan kaki untuk diketahui orang akan apa Yang tersembunyi dari perhiasan mereka; dan bertaubatlah kamu sekalian kepada Allah, Wahai orang-orang Yang beriman, supaya kamu berjaya.

(Surah An Nur : Ayat 31)

Dan

يَا أَيُّهَا النَّبِيُّ قُلْ لأزْوَاجِكَ وَبَنَاتِكَ وَنِسَاءِ الْمُؤْمِنِينَ يُدْنِينَ عَلَيْهِنَّ مِنْ جَلابِيبِهِنَّ ذَلِكَ أَدْنَى أَنْ يُعْرَفْنَ فَلا يُؤْذَيْنَ وَكَانَ اللَّهُ غَفُورًا رَحِيمًا (٥٩)

59. Wahai Nabi, suruhlah isteri-isterimu dan anak-anak perempuanmu serta perempuan-perempuan Yang beriman, supaya melabuhkan pakaiannya bagi menutup seluruh tubuhnya (semasa mereka keluar); cara Yang demikian lebih sesuai untuk mereka dikenal (sebagai perempuan Yang baik-baik) maka Dengan itu mereka tidak diganggu. dan (ingatlah) Allah adalah Maha Pengampun, lagi Maha Mengasihani.

(Surah AL Ahzab : Ayat 59)

Umum

i. Menundukkan pandangan, baik lelaki mahupun perempuan. Dalam erti kata khusus, menjaga pandangan mata daripada bercampur dengan unsur-unsur seksual. Daripada Jarir bin ’Abdillah al-Bajali RA, berkata: "Aku bertanya kepada Nabi SAW tentang memandang perempuan dengan pandangan secara tiba-tiba, maka baginda memerintahkanku untuk memalingkan pandanganku." Dalam riwayat lain beliau bersabda: "Tundukkan pandanganmu."

(Riwayat Muslim)

Daripada ’Abdullah bin Buraidah, dari ayahnya berkata, Rasulullah SAW bersabda kepada ’Ali bin Abi Talib RA: "Hai 'Ali, janganlah engkau ikuti satu pandangan dengan pandangan lainnya. Sesungguhnya bagimu hanya pandangan yang pertama dan tidak bagi pandangan yang selanjutnya."

(Riwayat Abu Dawud).

ii. Menjauhi pergaulan bebas antara lelaki dan perempuan. Ini kerana pergaulan itu perlu bersandar kepada batasan-batasan syarak.

Daripada Ibnu ’Umar RA, Rasulullah SAW bersabda: “Tidaklah seorang lelaki yang berdua-duaan dengan seorang wanita, kecuali yang ketiganya adalah syaitan.”

(Riwayat al-Tirmizi).

iii. Menekankan tanggungjawab kaum lelaki dalam membimbing kaum wanita agar mengikuti kehendak syarak, seperti tanggungjawab bapa terhadap anak perempuan, dan tanggungjawab suami terhadap isteri dan sebagainya.

Daripada Usamah bin Zaid RA, Rasulullah SAW bersabda, “Tidaklah aku tinggalkan fitnah di tengah-tengah manusia sepeninggalanku yang lebih berbahaya daripada fitnah wanita.”

(Riwayat al-Bukhari dan Muslim).

Seandai Tidak Dirawat.

Seandai gangguan seksual terus menerus berlaku pasti zina akan terus berlaku kerana syahwat agak sukar dibendung dan apabila tidak dibendung ia akan terus menular ke perbagai masalah yang lain seperti zina dan rogol.

Bagaimana pun saya ingin mengajak pembaca berfikir kesan zina yang berpunca dari gangguan tersebut bersandarkan hadith di bawah

Daripada ‘Abdullah bin ‘Amru bin al-‘As RA, sabda Nabi SAW:

لا تقوم الساعة حتى يتسافدوا في الطريق تسافد الحمير . قلت : إن ذلك لكائن ؟ قال : نعم ليكونن.

“Tidak akan berlaku kiamat itu sehingga orang berzina di jalanan sebagaimana keldai. Aku bertanya: Sesungguhnya itu akan terjadi? Jawab baginda: Ya, nescaya akan terjadi”.

(Riwayat Ibn Hibban, al-Bazzar dan al-Tabarani, hadith sahih)

Daripada Maimunah RA berkata : Aku mendengar Rasulullah SAW bersabda :

لا تزال أمتي بخير ما لم يفش فيهم ولد الزنا فإذا فشا فيهم ولد الزنا فأوشك أن يعمهم الله بعذاب

“Umatku akan terus berada dalam kebaikan selama tidak tersebar luas anak zina di kalangan mereka. Apabila anak zina tersebar luas di kalangan mereka, maka hampir sahaja Allah ‘Azza wajalla akan menurunkan azab siksa kepada mereka seluruhnya.”

(Riwayat Ahmad, kata al-Munziri - 3/265: isnadnya hasan)

Rasulullah SAW bersabda : “Apabila zahir/nyata zina dan riba dalam sesebuah tempat, maka penduduk tempat itu telah menghalalkan untuk diri mereka azab dan siksa Allah”.

(Riwayat al-Hakim, dan katanya; sahih isnadnya)

Wallahua'lam

10:56 PTG

POLIGAMI ITU MENYUSAHKAN!!??

Asalamualaikum dan salam sejahtera para pembaca..

Agak lama saya tidak menulis..pembaca setia blog ini dah mula merungut. Ada yg berjumpa terus dgn saya. "apa ni bro..dah pencen ko?" dan macam macam lagi yang sy dengar dari sahabat semua.
Maafkan saya..itu saja yg dapat saya katakan. Bukannya apa..saya seorang yang sibuk. Harap para pembaca boleh memahami diri saya.

Apa nak cerita malam ni?..Saya bukan nak bercerita macam pertandingan cerita tu. Tapi malam ni saya nak kongsi dengan pembaca semua. Berkongsi pendapat jika ada. Dan juga berhujjah secara komen mengomen di bawah artikel ini nanti.
Perkara yang saya nak bawa malam ini mungkin akan mengguris perasaan..lebib lebih lagi kaum hawa @ perempuan. Anda tahu bukan maksud saya dan apakah corak perbincangan dan benda yang saya akan bawa malam ni?

… maka kawinilah wanita-wanita yang kamu senangi: dua, tiga atau empat. Kemudian jika kamu takut tidak akan dapat berlaku adil, maka (kawinilah) seorang sahaja,…” an nisa:3
POLIGAMI!!

"Jangan sekali-kali abg bercerita hal bermadu".. "Ceraikan saya bang!!"... "Awak rampas kebahagian rumahtangga orang lain"
"Carilah teruna atau duda,jangan cari laki orang!!".. ataupun @#@#$^^^%$##@...(yang ni kena banned,tak lepas tapisan saya). Inilah perkataan yg sering kita dengar,lebih-lebih lagi dari mulut seorang wanita hatta berhijab sekalipun!!

Bercerita bab poligami..kaum lelaki akan pro..kurang yang kontra. Yang pro akan kata.."inilah sunnah yang harus di ikuti".Yang kontra akan berkata,saya sayang bini saya yang satu tu..tak sampai hati rasanya"..dan bermacam lagi.
Tak sanggup rasanya nak saya katakan dalam blog ni. Tapi itu dari kacamata lelaki..


Yang perempuan,anda sendiri lebih faham. Bayangkan sendiri apakah kata-kata mereka bab poligami ni. Poligami dari kacamata politik pula,huh..lagi tak boleh harap.Lebih lebih lagi dari sebelah pihak sana nun!! Siap sokong monogami lagi..kah kah kah..nasib kau la..


Siapa yang tidak mahu berpoligami jika di beri peluang? Lebih lebih lagi bagi mereka yang memandang poligami ini dari sudut agama,sesuatu yang di haruskan untuk menutup ruang fitnah. Membela andartu @ andalusia tapi tidak menidakkan anak dara. Prinsip poligami sendiri dalam islam adalah menuntut agar pengamal poligami dapat melahirkan umat Muhammad s.a.w kerana baginda berbangga di kemudian hari
akan umatnya yang ramai,menguruskan nafsu,dakwah. Tanya diri saya sendiri,tak mahukah saya berpoligami,jawapan saya..setiap benda yang baik dan beroleh pahala,mestilah saya mahu!!

Tolonglah!! Jangan di hina lagi sunnah nabi ini. Kalau anda kaum wanita tidak mahu bermadu,tidak payah berkata itu dan ini sehingga merendah-rendahkan sunnah suci ini. Ini bukan panggilan untuk berzina,tapi seruan kebaikan dari Allah swt dan Baginda Rosul. Hormatilah ia kerana jika anda terang-terang mengatakan bahawa poligami ini songsang
tidak bertamadun,merampas kebahagiaan rumah tangga orang lain...ingatlah bahawa:

1. Anda telah memfitnah Allah swt.
2. Memfitnah Rosul saw seolah olah poligami ini hanya untuk rosul dan para sahabat,tidak pada umatnya.
3. Memfitnah isteri-isteri Nabi saw seolah-olah para isteri Nabi telah merampas kebahagiaan isteri nabi yang sebelumnya.
4. Boleh mendatangkan syirik (na'uzubillah)

Ingatlah wahai-wahai isteri yang beriman..ridho pada suami dengan poligami menuntut suatu perasaan yang halus untuk berkorban bahawasanya suami bukanlah milik mutlak kita. Ini juga tidak bermakna tanpa poligami kaum wanita berkurang imannya.Hanya ALLAH SWT YANG MAMPU MEMBERIKAN KEBAHAGIAAN KEPADA KITA..wallahu a'lam.

Selagi tidak percaya kewujudan syurga dan neraka,selagi itulah poligami akan dibahas sehingga akhirat. Tidak cukupkah dalil dalil bagi meredakan amarahmu?

ADAKAH ANDA BERANI BERPOLIGAMI??

2:04 PTG

Kisah sedih pengorbanan seorang bini...

Pado satu malam, ado pasangan yg agak berumur sodang makan malam dongan romantiknyo bagi menyambut ulangtahun perkahwinan mereko yg ko 50 tahun. Suami eh, seorang Tan Sri dan bokeh ahli politik mulo bercerito tontang nostalgia mereko suami isteri, sekian lamo hidup bersamo, suko duko, susah sonang. Si suami memang menyanjungi amek bini eh, bernamo Maria.

“Maria, selamo kita nikah ni, suko duko kito lalui, susah sonang kita tompuh, abang sayang amek- amek kek Maria, tapi ado satu pekaro yang asyik bermain-main dibonak abang ni dan abang solalu tetanyo-tanyo. Toruih toranglah ngan abang malam ni, ponah tak Maria curang dongan abang slamo ni?”

Tokodu maria di buek eh dan moronung panjang muka laki eh tu, lalu berkato dongan ponoh kokosalan, “Yo abang, Maria ngaku ponah curang ngan abang, tapi hanyo tigo kali yo solamo ni..”

Tigo kali yo.?” Tan Sri tu agak tokojut, tapi tak la molonting, dah tuo dah dan memang beniat nak maapkan bini eh,”Camno bulih terjadi tigo kali tu Maria?”

Secaro pelahan,maria bukak balik cito lamo, “Abang ingatkan maso kito mula-mula kawin, toruih boli rumah dan solang 4 tahun, kito susah sangat maso tu sampai rumah kita kito pun nak kono rampeh kek bank?"

“Yo, den ingat laie maso tu” jawab si suami. ( hati dah mulo bengkek)

Maria menyambung cerito, “Abang mesti ingat potang tu maria poie jumpo pegawai bank tu dan besok eh, bank tu tak jadi rampeh rumah kito, siap bagi pinjaman laie kek abg untuk mulo niago?"

“Emmmm.. susah boto kek abg nak trimo bondo ni, tapi abang maafkan maria sobab apo yg maria buek tu untuk maso dopan kito jugak”, kato si suami.

”Yang ke 2 pulak?”

“Abang ingat tak, abang hampir nak mati sobab kek penyakit barah kek otak abg tu?” si isteri menyambung cerito..

“Yo,den ingat” jawab si suami.

“Kalau cam tu, abang pasti ingat yang ese ado jumpo doktor pakar tu dan esok eh, dio setuju buek operation untuk abang dan tak yah bayar satu sen pun.”

“Ohhh... maria, porit hati den mendonga an sumo ni, tapi kek sayang eh maria kek abg ni dan domi maso dopan kito ni..kali ke 3 camno pulak? “, kata si Tan Sri.

Maria menundukkan muko dan menjawab lagi dongan ponoh lomah, “Abang, ingat tak maso abang bertanding nak ghobot kusi bagian dan kurang laie 248 undi ?….”

"APO!!.." ... Tan Sri toruih pengsan kek situ jugak…

Note: 248 undi tu.. isteri dia relax je, YB ni plak yg pengsan

ASTAGHFIRULLAH AL-AZHIM..ASTAGHFIRULLAH AL-AZHIM..ASTAGHFIRULLAH AL-AZHIM

10:23 PG

Kenapa mata lelaki suka tengok perempuan??


Malam pasangannya siang,
Jaga pasangannya tidur,
Rajin pasangannya malas,
Dan lelaki pasangannya perempuan.

Kerana perempuan adalah
pasangan kepada lelaki,
maka Allah telah menciptakan bentuk badan wanita
itu dapat memikat hati lelaki.

Bila berkata tentang terpikat,
maka ia ada hubung kait dengan nafsu.
Jika ia ada hubungkait dengan nafsu,
ianya ada hubungan pula dengan bisikan syaitan.

Jadi untuk mengawal nafsu, mestilah dikawal dengan iman.
Untuk mendapatkan iman mesti menurut perintah
Allah dan RasulNya dan menjauhi laranganNya.

Pada mata lelaki, perempuan ini adalah simbol.
Simbol apa, semua orang tahu.
Orang lelaki mempunyai imaginasi yang nakal jika
tidak dikawal dengan iman.
Maka mata lelaki ini selalu menjalar
apabila terlihat seorang perempuan.

Setiap bentuk badan seorang
perempuan boleh dihayati oleh seorang lelaki
dengan berbagai-bagai tafsiran nakal nafsu.
Apabila seorang lelaki terlihat seorang
perempuan, maka perkara pertama yang akan
dilihatnya ialah rambut wanita berkenaan.
Maka akan ditafsirlah berbagai2 cara oleh
seorang lelaki akan rambut wanita berkenaan.

Oleh kerana itulah wanita wajib menutup rambutnya.
Apabila rambut wanita itu telah ditutup, maka
mata lelaki itu akan turun ke bawah melihat
bentuk lehernya,
maka wajiblah wanita itu menutup lehernya.
Maka mata lelaki itu akan turun lagi
melihat bentuk payu daranya,
maka wanita itu berkewajipanlah menutup bentuk
payu daranya dengan melabuhkan tudungnya.

Setelah itu mata lelaki akan
turun lagi melihat
bentuk ramping pinggangnya,
maka labuhkanlah pakaian supaya tidak ternampak
bentuk pinggangnya,
maka mata lelaki itu akan melihat pula akan
bentuk punggungnya,
maka wajiblah wanita itu membesarkan pakaiannya
agar bentuk punggung tidak kelihatan, dan
lelaki itu akan pula melihat bentuk pehanya,
maka janganlah sesekali wanita itu memakai kain
yang agak ketat sehingga terlihat bentuk
pehanya walau sedikit,
maka akan dilihat lagi oleh lelaki itu akan
bentuk kakinya pula,
maka janganlah wanita itu berseluar, kerana
terus-terang pihak lelaki bercakap, walau
muslimah itu bertudung labuh, berbaju labuh,
jika beliau memakai seluar,walau nampak besar
sedikit, nafsu kami lelaki akan terusik secara
sepontan, entah tak tahu Kenapa?

Mata lelaki ini nakal, setelah tidak ternampak
akan bentuk kakinya,
maka akan dilihatlah pula akan mata lelaki itu kepada kakinya,
maka wajiblah wanita itu untuk menolong lelaki
itu tidak berdosa, menutup kakinya dengan
melabuhkan kain, atau memakai stokinyg warnanya
jangan sesekali berwarna kulit perempuan,
maka mata lelaki ini akan kembali ke atas,
akan melihat pula bentuk tangan wanita itu,
maka tolonglah wahai muslimah, agar melabuhkan
tudung menutupi bentuk tangannya yang indah pada pandangan lelaki.

Maka wahai lelaki,
janganlah pula kamu melihat mukanya,
kerana ia akan menimbulkan fitnah, kecuali jika
kamu wahai lelaki, ingin meminangnya.
Jika wanita itu cukup soleh, takut mukanya yang
cantik akan menimbulkan fitnah,
maka berpurdahlah kamu,
jika itu lebih baik untuk kamu.

Tetapi mata lelaki ini ada satu lagi jenis
penyakit,iaitu mata
lelaki itu akan tertangkap dengan sepontan jika
ia terlihat warna yang menyerlah atau terang
jika ianya berada pada perempuan.

Maka oleh itu wahai perempuan, tolonglah jangan
memakai pakaian yang warnanya terang-terangan sangat.
Jika hendak pakai pun, pakailah untuk suami.
Itulah wahai muslimah, jika anda semua ingin tahu
apakah dia mata lelaki itu, dan perlu
diingatkan, jika semua aurat telah ditutup,
jangan anggap tugas kita telah selesai, perlulah
pula kita menjaga kehormatan diri masing2,
jangan keluar seorang2,keluarlah dengan
mahram, atau keluarlah sekurang2nya 3 wanita agar
tidak diganggu gangguan luar, mata lelaki pula
janganlah menjalar langsung kepada muslimah,
walau muslimah itu telah menutup aurat,
insyaAllah selamat dunia akhirat.

Seperti firman Allah,"Dan tundukkanlah pandanganmu
dan jagalah kemaluanmu".
Dunia sekarang telah banyak yang cacat celanya,
sehingga ketaraf seseorang yang memakai tudung
masih beliau tidak menutup aurat, dan pada kaum
lelaki, mata kamu itu wajib untuk tidak
mencuri2 melihat wanita muslimah, kerana ia
dilarangi oleh Allah SWT.

Ingat-ingatkanlah wahai muslimin muslimat.
Sekilau-kilau berlian paling menarik untuk dicuri.
Seindah-indah ciptaan adalah yang paling sukar untuk dijaga.
Sesuatu yang berharga dan bernilai perlu dijaga dengan baik.
Semakin dibuka semakin kurang nilai harganya..
Bajailah ia dengan iman dan takwa semoga membuahkan hasil yang sungguh bernilai.


قُلْ لِلْمُؤْمِنِينَ يَغُضُّوا مِنْ أَبْصَارِهِمْ وَيَحْفَظُوا فُرُوجَهُمْ ذَلِكَ أَزْكَى لَهُمْ إِنَّ اللَّهَ خَبِيرٌ بِمَا يَصْنَعُونَ (٣٠)

30. Katakanlah (Wahai Muhammad) kepada orang-orang lelaki Yang beriman supaya mereka menyekat pandangan mereka (daripada memandang Yang haram), dan memelihara kehormatan mereka. Yang demikian itu lebih suci bagi mereka; Sesungguhnya Allah amat mendalam pengetahuannya tentang apa Yang mereka kerjakan.

(Surah An Nur : Ayat 30)


وَقُلْ لِلْمُؤْمِنَاتِ يَغْضُضْنَ مِنْ أَبْصَارِهِنَّ وَيَحْفَظْنَ فُرُوجَهُنَّ وَلا يُبْدِينَ زِينَتَهُنَّ إِلا مَا ظَهَرَ مِنْهَا وَلْيَضْرِبْنَ بِخُمُرِهِنَّ عَلَى جُيُوبِهِنَّ وَلا يُبْدِينَ زِينَتَهُنَّ إِلا لِبُعُولَتِهِنَّ أَوْ آبَائِهِنَّ أَوْ آبَاءِ بُعُولَتِهِنَّ أَوْ أَبْنَائِهِنَّ أَوْ أَبْنَاءِ بُعُولَتِهِنَّ أَوْ إِخْوَانِهِنَّ أَوْ بَنِي إِخْوَانِهِنَّ أَوْ بَنِي أَخَوَاتِهِنَّ أَوْ نِسَائِهِنَّ أَوْ مَا مَلَكَتْ أَيْمَانُهُنَّ أَوِ التَّابِعِينَ غَيْرِ أُولِي الإرْبَةِ مِنَ الرِّجَالِ أَوِ الطِّفْلِ الَّذِينَ لَمْ يَظْهَرُوا عَلَى عَوْرَاتِ النِّسَاءِ وَلا يَضْرِبْنَ بِأَرْجُلِهِنَّ لِيُعْلَمَ مَا يُخْفِينَ مِنْ زِينَتِهِنَّ وَتُوبُوا إِلَى اللَّهِ جَمِيعًا أَيُّهَا الْمُؤْمِنُونَ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ (٣١)



31. Dan Katakanlah kepada perempuan-perempuan Yang beriman supaya menyekat pandangan mereka (daripada memandang Yang haram), dan memelihara kehormatan mereka; dan janganlah mereka memperlihatkan perhiasan tubuh mereka kecuali Yang zahir daripadanya; dan hendaklah mereka menutup belahan leher bajunya Dengan tudung kepala mereka; dan janganlah mereka memperlihatkan perhiasan tubuh mereka melainkan kepada suami mereka, atau bapa mereka atau bapa mertua mereka atau anak-anak mereka, atau anak-anak tiri mereka, atau saudara-saudara mereka, atau anak bagi saudara-saudara mereka Yang lelaki, atau anak bagi saudara-saudara mereka Yang perempuan, atau perempuan-perempuan Islam, atau hamba-hamba mereka, atau orang gaji dari orang-orang lelaki Yang telah tua dan tidak berkeinginan kepada perempuan, atau kanak-kanak Yang belum mengerti lagi tentang aurat perempuan; dan janganlah mereka menghentakkan kaki untuk diketahui orang akan apa Yang tersembunyi dari perhiasan mereka; dan bertaubatlah kamu sekalian kepada Allah, Wahai orang-orang Yang beriman, supaya kamu berjaya.

(Surah An Nur : Ayat 31)


يَا أَيُّهَا النَّبِيُّ قُلْ لأزْوَاجِكَ وَبَنَاتِكَ وَنِسَاءِ الْمُؤْمِنِينَ يُدْنِينَ عَلَيْهِنَّ مِنْ جَلابِيبِهِنَّ ذَلِكَ أَدْنَى أَنْ يُعْرَفْنَ فَلا يُؤْذَيْنَ وَكَانَ اللَّهُ غَفُورًا رَحِيمًا (٥٩)

59. Wahai Nabi, suruhlah isteri-isterimu dan anak-anak perempuanmu serta perempuan-perempuan Yang beriman, supaya melabuhkan pakaiannya bagi menutup seluruh tubuhnya (semasa mereka keluar); cara Yang demikian lebih sesuai untuk mereka dikenal (sebagai perempuan Yang baik-baik) maka Dengan itu mereka tidak diganggu. dan (ingatlah) Allah adalah Maha Pengampun, lagi Maha Mengasihani.

(Surah AL Ahzab : Ayat 59)


يَا بَنِي آدَمَ قَدْ أَنْزَلْنَا عَلَيْكُمْ لِبَاسًا يُوَارِي سَوْآتِكُمْ وَرِيشًا وَلِبَاسُ التَّقْوَى ذَلِكَ خَيْرٌ ذَلِكَ مِنْ آيَاتِ اللَّهِ لَعَلَّهُمْ يَذَّكَّرُونَ (٢٦)

26. Wahai anak-anak Adam! Sesungguhnya Kami telah menurunkan kepada kamu (bahan-bahan untuk) pakaian menutup aurat kamu, dan pakaian perhiasan; dan pakaian Yang berupa taqwa itulah Yang sebaik-baiknya. Yang demikian itu adalah dari tanda-tanda (limpah kurnia) Allah (dan rahmatNya kepada hamba-hambaNya) supaya mereka mengenangnya (dan bersyukur).

(Surah AL A'raaf : Ayat 26)

Akhir kalam,Wahai wanita Muslimah jagailah pakaian mu dan akhlak mu supaya mudah Muslimin menjaga mata dan nafsunya.

Wallahua'lam.

8:05 PG

PANASS!! Video konspirasi seks anwar Ibrahim!!

video

12:44 PTG

Foto foto perlaksanaan hukuman hudud

Urutan gambar perlaksanaan hukuman hudud bagi pesalah zina bagi lelaki yang sudah berkahwin. Moga bertambah keimanan sahabat sahabat semua..Takutlah berbuat dosa,takutlah pada Allah..





Hukuman sebat 100 kali di acheh..Malaysia bila lagi??

gambar ihsan dari Ini Jalanku

11:46 PG

Maher Zain Masuk Syurga, Sami Yusuf Ke Neraka


Pintu kamar saya diketuk lewat petang kelmarin. Jarang pelajar menjengah saya senja-senja begini. Dua orang pelajar masuk. Saya berhenti menulis dan menatap wajah mereka.

"Bagaimana saya boleh tolong saudara berdua?"

Salah seorang sedikit tersipu-sipu tetapi memberanikan diri bertanya, "Dr minat Maher Zain?"

Saya tidak menjangkakan soalan ini sebetulnya. Saya berfikir sejenak kemudian menjawab, "Saya boleh layan lagu-lagunya."

Kemudian ada satu soalan yang diajukan lagi. "Is Maher Zain syiah Dr?"

Saya rasa macam mahu beri penampar dek soalan tersebut tetapi saya masih waras, saya pun menjawab, "I think he is Sunni. But does it really matter? (lihat sini)"

Seorang yang lain mencelah, "Saya sukalah dia Dr. Berbakat dan kacak."

Mata saya bundar. Sah-sah makan penampar budak ini.

"Dulu saya suka Sami Yusuf. Tapi sejak ada Maher Zain saya sudah beralih arah."

Pelajar yang bertanyakan saya apakah Maher Zain itu syiah tadi bertanya lagi soalan yang cetek. "Sami Yusuf, is he syiah Dr? He is Azerbaijani isnt he?"

Saya layankan juga soalan dangkal itu, "From what I know, Sami Yusuf is a British citizen. His parents are Azeris from Iran. If i am not mistaken he himself is a Tehrani by origin and birth. Yes, almost all Azeris are Shia. Sami Yusuf still keeps his Iranian citizenship along with his British citizenship. He also sings most songs in Farsi but since they are not sold in Arabic speaking countries so nobody knows about it. Sami Yusuf is syiah, but not Imamiyah. He is Sufi Syiah. Dah kenapa tanya soalan-soalan ini?"

Seorang pelajar bersuara, "Kami bertengkar tadi. Ada ustaz di tempat saya kata kalau dengar muzik Maher Zain okay. Sebab dia masuk syurga. Sami Yusuf tak bagus. Dia akan ke neraka."

Saya terkesima lama. Saya menarik nafas panjang. "Sami Yusuf and Maher Zain represent the new generation of hope and positive outlook on life in general. Sami Yusuf has given more money to Islamic charity than what most of us can earn in this whole life (lihat sini). Ask Allah if he's going to hell. I can't answer that. I am no one divine."


sumber faisal tehrani

11:35 PG

Farahana Jamaludin Wajib Minta Maaf Dengan Tok Guru Nik Aziz




Saya dalam hal ini suka memberitahu,sebelum kita nak memberikan atau nak mencerminkan imej seseorang,maka cerminkanlah imej kita dahulu.. kepada saudari farahana,dan pendokong beliau,Tuan guru nik aziz tidak sekali kali akan memarahi kamu,percayalah sebab kamu bukan musuhnya. Kerana? Kamu sebenarnya keliru dengan imej diri..

12:01 PTG

Wanita yang mengoncang dunia..

siswi

militari
ahli muzik
bomba
polis
personaliti tv
jururawat
komando
pasukan kayak
anak dara sunti

ahli parlimen

Pengikut yang tidak taasub