Nada dan Suara

...
8:52 PTG

Ubah Cara Hidup! Ubah Gaya Hidup!

Ubah Cara Hidup! Ubah Gaya Hidup!

Ni surat yang nak di hantar kat PM kita. Bukan saya tulis. Ada lah sorang kawan tu fanatik giler kat PM kita. Dia mintak tolong panjang-panjangkan. Jadi saya post kat sini..

Kepada Pak Lah… PM kesayangan ku

Saya ingin mengucapkan terima kasih kepade Pak Lah kerana menaikkan rege minyak..
Selepas ini apebile rege minyak naik.. rege barang yg lain akan naik..
Saya akan merubah tabiat saya dari makan ikan kembung yang dah merah mate dan pecah perut kepade ikan kering saja..

Saya sanggup berkorban untuk UMNO dan BN..
Anak saye yg seramai 5 org itu boleh bekerje selepas waktu sekolah untuk membantu keluarga dan meneruskan tradisi menyokong UMNO dan BN..
Saya akan merubah bilik-bilik yg ade di rumah saya untuk dijadikan tempat menternak ikan dan menanam sayur secare hidroponik..
Saya terpakse tanam dalam bilik kerna saya dok kat umah flat..
Rebet yg diberikan kepade saya memang melebih dari keperluan saya..
Apebile saya congak.. saya hanya menggunakan 20 sen aje duit minyak moto sehari.. Ade untung 21 sen..
Saya tak pakai pon kete… Sebab bile minyak naik.. Saya kene jual datsun kotak mancis saya.. Dapat gak duit..
Anak-anak saya, saya akan soh eksesais setiap hari dengan berjalan kaki atau naik beskal ke sekolah sejauh 5 km..
Walaupon saye berpendapatan rm 1000.. ia terlebih cukup untuk keluarga saya…

Buat permulaan untuk merubah kehidupan saya.. Saya tidak akan menggunakan gula… tak akan menggunakan tepung untuk buat jempot-jempot..Saya akan menggantikan beras ngan ubi… Setiap hari saya dan keluarga akan berpuasa (kecuali pade hari hari yg dilarang ajerk)..
Saya akan buat minyak masak sendiri. Itu antara care saya merubah hidup..
Ade banyak lagi care
Semuanya kerna UMNO dan BN..

Dan saya ingin meminta Pak Lah supaya menaikkan lagi rege minyak yg ade..
Bukan tu ajerk.. diminta menaikkan lagi rege tol kerna orang sebelah rumah saya nih org pembangkang dia selalu ikut highway, bior padan ngan muke dia..
Mungkin Pak Lah boleh melawat saya dan bersedekah kepade saya sehelai kain pelikat dekat-dekat pilihanraya nanti..
Insya’allah kain pelikat itu saya akan framekan dan gantung dirumah.. tapi jangan lupa.. Pak Lah tandatangan yerk..!

Jgn lupe Pak Lah.. naikkan lagi rege minyak..
Jgn turun kan gaji menteri-menteri dan tuan penasihat 25%..
Saya tetap akan menyokong Pak Lah..

Kerana Pak Lah saya sanggup buat apa saje..ubah itu,ubah ini..

Akhir kata bior Pak Lah senang, janji kami susah.. hidup UMNO! hidup BN!..

Sekian terima kasih..

p/s : sampaikan salam saye pade KJ dan Patrik Badawi.. dan tak lupe gak tuan punya syarikat Scomi..oh lupe pulak, juga pada Ezam. Semoga murah rezeki.. ;)

Pecah kaca, pecah gelas,
Sudah baca, harap balas.

Yang Benar,
Peminat a.k.a Penyokong mu

3 komen anda?:

~* Raudhotuz Zahra *~ berkata...

Salam..
Ini bukan jawapan bagi manusia yang bersyukur...
hehehe.. sorry to say!

Ihya berkata...

wsalam..

Bisalah lah tu raudhoh,lagipun dia minta saya postkan warkah dia. Saya post ajela.Soal dia bersyukur atau tidak,tak tahulah saya. Lagipun bersyukur ini termasuk dalam kategori berzikir,dan zikir itu boleh dibuat secara sirr (rahsia dan senyap) atau jahar (terang dan nyata)

muor76 berkata...

surat asal kat
http://muor76.blogspot.com/2008/06/surat-penyokong-umno-untuk-pak-lah.html

Pengikut yang tidak taasub