Nada dan Suara

...
1:41 PTG

Abg Polis!! Gaji dah naik..berhemah sikit!! - Malaysiakini

Assalamualaikum..salam sejahtera..

Bertemu kita kembali setelah sekian lama saya menyepi. Menyepi tapi berisi. Badan saya yang berisi. Konfem kena pergi balik ke gym untuk membuang lemak degil dan bertukar menjadi arnold schwar..adoi..susah nak eja la!!

Polis tembak remaja?? Polis tembak wanita 5 das?? Betul ke? Betul la..Utusan dah keluar,berita harian pun keluar. Sok khabar pembangkang belum keluar sebab permit dia terhad saja. Camna nak cerita ni?? Camni lah..

Saya tahu..dan saya dapat agak..agaknya polis yang menembak ni mungkin tahap "rookie cop" atau kita panggil di sini polis yang baru jadi polis. Ala..susah la.. Kira tahap-tahap baru abis latihan . Atau mungkin kah polis ini dah lama bertugas jadi polis tapi "tertembak" akibat lupa nak tekan picu keselamatan? Semuanya mungkin para pembaca...

Apapun,tak kira siapa anda,polis,rela atau agensi keselamatan..ingatlah cakap tok Najib tu..Rakyat di utamakan.. Nak menembak pun "aim" betul-betul . "Aim" lah kat tayar,jangan pada body..sian budak remaja tu. Tak kisah lah budak tu melayu atau india atau cina,dia rakyat malaysia. Tangani sesuatu kes yang di "syaki" dengan berhemah. Saya tak cari gaduh dengan polis. Arwah atok saya dahulu pun keje polis. Polis S.C dan berhenti pada tahap sarjan. Pak long saya polis,pak lang den polis..abg ipar saya polis..biras saya pun polis. Tapi..jangan lah bagi rakyat naik benci dengan polis,gaji dah naik..keje betul-betul.

Jom kita merayau ke england. Di sana kita dapati polis mereka susah nak tembak rakyat. Negara mereka sekalipun ada kekacauan mereka hanya guna belantan untuk menyuraikan keadaan. Tapi kat negara kita ni,saya lihat bermacam jenis polis mereka hasilkan.Entahlah..

Pengikut yang tidak taasub