Nada dan Suara

...
10:10 PTG

Kenyataan As Syeikh Yusuf Al Qaradhawi - MalaysiaKini


Berikut adalah kenyataan Syeikh yusuf qaradhawi mengenai situasi di malaysia. Maaf agak lambat mengikut isu...

"Wahai saudaraku, Allah adalah Tuhan sekelian alam seluruhnya, Tuhan orang Islam dan Tuhan orang Kristian. Surah terakhir di dalam Al-Quran ada menyebut : ((Katakanlah! (wahai Muhammad) Aku berlindung dengan Tuhan sekelian manusia, Yang Menguasai sekelian manusia!))..bukan Tuhan orang Islam sahaja atau Tuhan Arab sahaja, atau Menguasai Arab sahaja ….) Kemudian beliau(Al-Qardhawi) bertanya: Oleh itu kenapakah perkara ini menimbulkan kemarahan wahai orang-orang (Islam) Malaysia? - Kata Qaradhawi di masjid Umar bin Al-Khattab, Doha pada 22 Jan 2010 .

Dzulhaqq - Faham kan??

3 komen anda?:

alang berkata...

Sebenarnya secara jujurnya saya tidak kisah masyarakat lain menggunakan nama Allah sebagai tuhan. Jika pihak2 berjawib di Malaysia ini bijak, mereka boleh mengambil peluang ini untuk menarik seramai mungkin org2 terutamanya masyarakat Kristian Sabah dan Sarawak. Cuma akhir ini saya terdengar ceramah Ustaz Harun Din yg menyatakan 'mungkin' boleh membawa kekufuran jika kita sebagai org Islam membenarkan. Beliau menolak untuk membenarkan penggunaan nama Allah utk bukan Islam. entahla. Saya tidak layak untuk berbicara soal ini.

Ihya berkata...

Alang..

Betul kata kamu..Kamu sudah selaras dengan apa yang Allah swt telah turunkan dalam kitabNya.. cuma Tuan n Guru Haron Din dengan pendapat peribadinya. Dia dengan ilmunya. Tapi secara qotienya..sudah ada nas yang amat amat sohih dan tak perlu di pertikaikan lagi bahawa dalam al quran membenarkan dan tidak mengHARAMKAN!!..

Alang terpikir tak..masa memula kecoh hal kalimah allah ni,kerajaan ber iya-iya tak bagi kalimah allah di pakai 1 malaysia..last last..semenanjung saja..tapi sabah sarawak boleh pakai kalimah allah?? Perasan tak kes ni?

Saya nak alang berfikir,kenapa ya ..sabah sarawak di beri kelonggaran? Jawapannya??

Nak dekat dah pilihanraya kat sana tu alang oii..

Tu sebab..saya berpendapat..kerajaan kita ni..auta je..kejap halang,kejap tak halang. Ada sebab bersebab..tapi say tetap kata ianya tak salah sebab Al quran tak haramkan...

alang berkata...

Terima kasih atas jawapan yg bernas.

Cuma tersenyum baca ayat "Nak dekat dah pilihanraya kat sana tu alang oii." hehe.
Almaklumla Sabah dan Sarawak mempunyai banyak kawasan parlimen. ;)

Pengikut yang tidak taasub