Nada dan Suara

...
1:14 PG

Rosul s.a.w pun susah nak dakwah,inikan kita?

Salam para para bloggers serta pembaca yang di rahmati Allah...

Bukan tujuan saya hendak mengeruhkan keadaan. Tapi inilah hakikatnya bila selalu mengunakan akal tanpa tapisan Al-quran serta Hadis. Saya selalu berperang siber didalam siasahdaily. Di dalam blog ini,dimana kami sendiri pun tidak mengenali antara satu sama lain. Entah betul atau tidak,orang tua atau budak,saya sendiri pun tak tahu. Tapi cara menaip komen di siasah daily,ketara kematangannya. Saya katakan cara menaip.
Wallahu a'lam..tapi jenis insan yang kita bertemu di dalam itu,kita tidak tahu sama ada tua,muda,sb yang menyamar atau apa saja boleh berlaku. Hinggakan posting tentang tanah runtuh Akademi Pengajian Islam UM,pun nampaknya lebih tersasar dari tajuk sebenar. Apapun terjadinya sebegitu kerana adanya provokasi blogger tertentu. Ada juga yang memakai bermacam ID blogger tapi orangnya satu. Macam-macam ado! Kalau para pembaca semua ada masa,jenguklah ke siasah.Saya akui,komen yang bernas akan membuka minda.Apapun begitu, Ahlan wa sahlan..

Sedikit catatan komen dari siasah daily.


Salam wahai para pejuang kebenaran,..

Pendapat saya,teruskan perjuangan anda semua di dalam siasah ini. Betulkan mana yang tidak betul. Selama pandangan saya didalam blog ini,sedikit sebanyak anda didalam PR telah berjaya mengikis minda pengikut bn dan umno. Anda tidak percaya? Buang masa sedikit dan lihatlah semula apa komen2 yang di taip oleh mereka sebelum ini dan yang terkini. Selama ini mereka paling kuat membangkang setiap perbuatan PR,tapi dengan Kuasa Allah swt,minda mereka dapat kita ubah,walaupun sedikit. Jangan pentingkan kuantiti,tapi biarlah kualiti.
Saya percaya..biarlah pejuang di alam nyata dengan tugas mereka maka kita di sini di alam siber dengan tugas kita,insya Allah kita akan berjaya. Nasihat saya ikhlas,saya harap sahabat kita yang di dalam umno dan bn akan terus membangkang dalam blog ini. Selagi mana anda membangkang selagi itulah kebenaran akan di serlahkan melalui pertolongan Allah swt,insya Allah sahabat kita bn@umno,zali,azizah dan sekutu mereka akan bersama-sama kita dalam perjuangan. Hulurkanlah pertolongan kepada mereka,sebagaimana Nabi Nuh a.s ketika bah besar melanda dunia, menyeru anak isterinya; naiklah ke atas bahtera. Maka kisah ini wajib dijadikan iktibar kepada UMNO dan BN yang kini hampir lemas dan wajib bagi kita menghulurkan bantuan berupa nasihat,tunjuk ajar dan dorongan untuk mereka balik ke pangkal jalan.

Sebagaimana kisah Junjungan besar Rasulullah s.a.w (solla alaik),Nabi s.a.w di lempar batu ketika daawahnya,meleleh darah di dahi nabi,maka Nabi s.a.w boleh bersabar. Maka bersabarlah sebagaimana sabarnya Nabi s.a.w kita kerana apa yang kita alami selama ini sebenarnya hampir menyerupai daawah Nabi s.a.w .PAS tidak pernah membunuh ahli UMNO tetapi di bawah pemerintahan UMNO dan BN,saudara-saudara kita mati di bunuh di Memali,Kedah,di Lubuk Merbau,Perak dan lain lain tempat.Maka bersabarlah dalam perjuangan..lebihkan istiqomah. Ribuan tahun 25 orang Rosul yang dikasihiNya berjuang. Tidak kurang Rosul-Rosul juga terkorban dan para sohabat2 yang dikasihi Nabi.Maka apakah bagi kita pejuang di dalam PR hendak lemah semangat di sebabkan serangan beberapa kerat kuantiti insan di dalam blog siasah ini??

Allahu Akbar!!
Allahu Maana!!

Pengikut yang tidak taasub