Nada dan Suara

...
11:30 PTG

Astagfirullah!! Melampau sungguh Bibik ini!! - Malaysiakini

Salam sejahtera..

Kamu semua sanggup tengok video ini?? Saya lagilah tak sanggup..

Kepada bakal suami dan isteri!!

Posting kali ini saya tidak menyeru kepada permusuhan atau berseteru. Tetapi sebagai manusia yang Allah s.w.t kurniakan akal yang sihat,perlukah anak anak ini di perlakukan sebegini rupa?? Anda fikirlah sedalam-dalamnya jika anda nanti mempunyai anak dan hendak mengambil bibik @ pembantu rumah @ maid. Seelok-elok jagaan,elok lagi tangan ibu sejati yang membela anak. Tangan ibu yang mengoncang buaian kelak nanti mengoncang dunia. Tangan bibik @ maid @ pembantu rumah yang menjaga rumah tangga mungkin nanti menggegar mahkamah kerana di dera!! Fikirlah ...Dan Lihat video ini.


video

26 komen anda?:

ibnu zubair al biroqiyy berkata...

ape nak jadi manusia hari ni??ya allah...ni takde iman punye hal la ni...

gerammm...nak je komen pedas2 ...eee...celaka tul ade manusia cmni....

biar bibik ni kena tangkap...

nadeeya berkata...

astaghfirullah...manusia waras ke tak nie..sian budak tue..tak patot..tak patot..manusia yang berakal takkan melakukannya..

Ihya berkata...

Ibnu zubair..

Memang bibik ni dah hilang akal. Perangai orang jahil saja buat begini.

Nadeeya..

Esok esok kalau dah nikah,cubalah jaga sendiri atau serahkan anak anak pada ibu sendiri untuk dijaga..

Nurjannah Saifullah berkata...

Assalaamu'alaykum.

Astaghfirullaah. ciannya ngan budak tu... Bibik tu masih ber'aqal tpi 'aqal DILUASAI OLEH SYAITHAN DAN HAWA NAFSU AMARAHnyer.

Setuju ngan Ihya,jgnlh bg bibik yg jaga ana sndiri...kalau x de pilihn pun, usahaknlh supaya bibik yg dcari yg mnutup aurat, yg mngikut syariat dan paling pnting JAGA SOLAT DAN AURAT.

krn yg demikian itu boleh mnghalang ssorg dr perbuatn keji...

Mohon maaf dunia akhirat atas kekasarn tutur bicara ana al-faqiroh wad-dhoifah ilaLlaah

Ibnusinaputra berkata...

salam
astagfirullah..napa dengan manusia skrg nie..dah hilang punca dan pedoman ka?sedih hati kecil ini bila melihat perbuatan itu td..sampai sngup memperlakukan sikecil yg tidak tahu erti kehidupan lg sedemikian rupa..
sedarla wahai manusia yg melakukan nya itu td..sesungghnya DIA akn membals dgn gnjarn setimpal nt...

smga adk itu td dilindungi dan dirahmatiNYA dr manusia bertopingkn haiwan itu..insyaALLAH..amin YARABB

ain solehah berkata...

ya ALLAH...maid ni hilang sifat kemanusiaan...tp mcm crita kt TV...ape2 pun pasanan kpd smua didiklaha anak2 sebaiknya, dn brikan masa tuk anak2, jgn sng2 lps tggungjwb kpd maid...anak anugerah ALLAH kpd kite..

amar husaini ismail berkata...

seb baik brudda kita ni hantar anak eh kek omak eh jago...seb baik omak eh xgarang..


cumo adik eh yo yang garang dan bongih...hahahahaha

ASYIQ berkata...

Tuan dia tak ambil tindakan ke??? Mmg mereka ni puak hati busuk....

abgBro berkata...

ya Allah..zalim nya

kes di mana ni?

mintak izin nk mngopi kat tuan tanah..

shahadah berkata...

astaghfirullah..sudah hilang kemanusiaan! dh jadi mcm binatang..ya Allah, jauhilah kami dari mendapat hati yg begini..

Ihya berkata...

Salam taaruf untuk semua yang komen di sini..

Saya tak boleh nak komen apa-apa bab video ini. Yang nyata video ini di upload ke YouTube.

Tapi ketahuilah,memang masih wujud manusia spiesis begini. Angkatlah tangan,berdoalah agar anak ini di lindungi Allah s.w.t dan bibik ini di beri hidayah agar sedar caranya menjaga anak majikannya sedemikian rupa boleh mengundang berbagai spekulasi dan kontroversi.

Saya izinkan sesiapa saja yang nak copy dan link entry ini,tapi kalau boleh sedikit kredit di beri pada blog saya..:)

atifgazali@gmail.com berkata...

Salam alaik,
MUngkin bibik ini tidak punya didikan agama daripada orang tuanya.
TIdak dapat kasih sayang sepenuhnya.
Bibik ini bekerja hanya mahu mencari wang.
BUkan ikhlas untuk menjaga.
Tetapi sebaiknya tidak mengharapkan bibik utuk menjaga anak-anak kecil.
Mencegah itu lebih baik.

Bro knie berkata...

KURANG AJAR!!!

Ihya berkata...

Kamu semua yang lihat video ini tak boleh tahan jiwa,menangis pun ada.

AKU??

Kalau boleh aku sebat 100 kali je bibik ni. Baru dia tahu..

Ibnurashidi berkata...

Mahu saja bagi buah pukulan ke 12 pada bibik begini!

Wardatul Shaukah berkata...

bismillah.

memngalir air mata melihat budak yang tidak berdosa diperlakukan sekejam itu. panas betul hati yang melihatnya. sesungguhnya binatang yang tidak ada akal tidak juga kejam seperti ini. ini lebih teruk dari binatang. Allah akan memberi balasan setimpal akan apa yang dikerjakan oleh kita semua

shyufi berkata...

da kawin nanti jaga la anak elok2..
kawin bkn utk melepaskan nafsu syahwat syaitan semata2..
dan yg paling penting,..ANAK2 KITA JGN LA DIBERI KPD IBU BAPA KITA UTK MENJAGANYA..
biarlah mereka berehat dan beribadat dgn sempurna di rumah..
tiba masa untuk merasai suka duka menjaga anak sendiri..rasa sendiri ape yg ibu bapa kita rasa sewaktu kita masih kecil sampai dewAsa..

sekadar peringatan...

نور فردوس (Azura) berkata...

salaam..
sakitnya hati tengok perangai manusia serupa binatang ni.semoga Allah beri maid tu hidayah.dan semoga dia juga merasakan sepertimana yg dia lakukan pada budak tu.biar apa pun agama budak tu..terang2an dia belum mumayyiz dan tak sempurna akalnya dalam apa pun tindakannya.
semoga budak itu juga dipanjang umurnya dan mendapat hidayah Allah.

Ihya berkata...

Terima kasih pada semua atas ziarah..

Azura..

Manusia sekarang semakin kejam.

Ihya berkata...

PERHATIAN!!

Video bibik gila tidak dapat lagi di siarkan oleh kerana pihak YOU TUBE telah membuang video ini dari laman webnya..huhu

Tanpa Nama berkata...

kalau ak bukan stakat sebat 100 kali, baik tanam idup2 bibik 2, tramatla kurang ajar bibik ni

peace4islam berkata...

Astaghfirullah..Apa salah budak tu sampai kena sepak terajang?Ana musykil, kenapa kanak-kanak tu aje yang kena?Yg lagi sorang disuap makanan pulak.Pilih kasih??Atau anak dia sendiri??

bro090 berkata...

heeeey.... tak tahu lah nak kate ape.

kalu aku ade kat situ hey aku njaa lame doh natang tuh... heeeeyy..

KESIMPULANNYA JANGAN AMBIK BIBIK.

neimaneimo berkata...

astaghfirullah...
xsanggup nk tgk video tu...
kejam nye mnusia tu..
kesian nye budak tu..
haiwan pun xbuat begitu kt anaknye..
ish3~

nauzubillah..
mintak jauh la sume ni..

Tanpa Nama berkata...

Ya Allah. Ana seorang ibu. Menitis air mata ana melihat video ini. Bebaskanlah anak kecil itu dari penderaan ini. Ya Allah, selamatkanlah anak-anak kecil di dunia ini. Mereka tidak tahu apa-apa... Ya Allah, selamatkanlah mereka.. Dan bibik tu moga Allah balas kat dunia ni lagi....

Tanpa Nama berkata...

plss.. bg yg nak sgt ambik maid tu, letak cctv ke.. ada org tua duduk sekali ke.. jgn le tinggalkan maid dgn anak2.. kalau sayang anak le.. kalau pentingkan kerja lagi dr anak, silalah buat..

Pengikut yang tidak taasub