Nada dan Suara

...
12:40 PTG

taufik dan hidayah

Bismillah ar Rohman ar Rohim

Maha SuciMu Ya Allah yang memegang jiwa hamba. Yang mengetahui rahsia di dalam rahsia.

Sesungguhnya Taufik dan Hidayah itu Kekal MilikNya. Siapalah kita hendak mempertikaikan kerja-kerja Tuhan?



Arnold Van Doorn adalah seorang ahli politik di Belanda. Beliau bertanggungjawab menerbitkan filem dokumentari bertajuk "Fitnaa" sekitar 2 tahun lepas. Dan beliau baru sahaja berjaya menunaikan haji di makkah. Betapa Allah swt memilih hamba-hamba yang di kehendaki untuk memahami dan memeluk agama suci ini. Kita walau lahir sebagai islam belum tentu faham dan kenal kesyumulan islam. Benar kata seorang ulama, islam suatu masa akan bangkit di barat. Melihat islam dan amalannya begitu asing di negara sendiri Yang menjadikan ianya asing adalah kerana karenah dan tangan-tangan ulama dunia yang mencorakkan amalan islam semata-mata untuk dunia.

Saya ada mendengar suatu isu yang menjadi viral berkenaan video perdebatan antara bukan islam yang beragama hindu dengan seorang guru besar atau pengetua sekolah menengah di malaysia mungkin. Isunya berkenaan aktiviti korban yang berlaku di sekolah. Saya belum melihat video berkenaan kerana ketiadaan masa. Tetapi hendaklah di ingat,meneladani bukan islam semestinya dengan hujjah yang bernas. Gagal dalam hujjah akan menyebabkan bukan islam semakin mengejek dan kefahaman kepada islam semakin cetek. 

Kurangkan pergaduhan mulut kerana ianya tidak akan membawa penyelesaian. Permasalahan agama hendaklah di jawab oleh ahli agama. Agamawan tidak boleh tersentak. Menjawabnya dengan penuh sabar. Semoga Allah swt mengurniakan kesabaran kepada para agamawan untuk menjawab dengan penuh hikmah agar bukan islam semakin faham dan mahu mendekati islam.Insya Allah.

Mohonlah pada Allah swt agar sentiasa kekal dalam momentum dan mati di dalam islam. Malang sekali jika kita tidak dapat mengecapi hidup sebagai muslim. 





0 komen anda?:

Pengikut yang tidak taasub